Water in vele soorten, hiking en de grote stad - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Dion, Carmen en Sterre - WaarBenJij.nu Water in vele soorten, hiking en de grote stad - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Dion, Carmen en Sterre - WaarBenJij.nu

Water in vele soorten, hiking en de grote stad

Blijf op de hoogte en volg Dion, Carmen en Sterre

13 September 2013 | Canada, Waterton Park

Ola. Gelukkig begint de wandelvorm weer een beetje terug te komen. De laatste dagen hebben we weer een paar flinke hikes gemaakt, waarvan een niet al te klein deel bergopwaarts.

Bij Lake Louis zagen we een route richting een theehuisje en aangezien we wel wat lusten gingen we op pad. Ze hadden er alleen niet bij verteld dat het 6,5 km verderop lag en alleen via een stijle pad te bereiken was. Goed gebroken kwamen we aan, maar het was zeker weer een heel mooi plekje aarde. Overigens moet men alle proviant via hetzelfde hellende pad naar boven sjouwen. Gelukkig was de terugweg omlaag en na het 1254 ste potje met vet waren we weer bij ons mobiele huis.

Een beklimming van de soortgelijke catagorie deden we in Banff NP, waar we uitkwamen bij een paar zeer bijzondere bergmeerjtes, waar g8ekleurd water uit de grond opborrelt. Apart fenomeen. Op de route daar naartoe zagen we al (weer) enkele hele mooie watervallen, dus was het weer een geslaagde dag. Maar zoals jullie al vaker hebben kunnen lezen komen we hier zowieso geen indrukwekkende watervallen te kort !!

Onze mevrouw heeft overigens een nieuwe hobby. Het verzamelen van kiezels. Ze propt waar ze kan haar handen vol en is boos als die ene er niet meer bij kan.....haha. Wel goedkoop speelgoed, want stenen genoeg. Inmidels kent ze het spelletje van steentjes in het water gooien en dan helemaal nat worden ook. Erg leuk!

Op de grens van Jasper NP en banff NP ligt de Icefield Gletsjer. Een enorme ijsmassa die je kunt bekijken. Waar we in Nieuw Zeeland nog met spikes onder de schoenen een gletsjer beklommen, deden we het deze keer met een speciale bus: The Ice Explorer. Gelukkig mochten we ook nog een half uurtje over het ijs lopen. Blijft indrukwekkend, al was het er wat frisser en waaide het er flink.

Vanuit Banff gingen we door naar Calgary. Even naar de bewoonde wereld en het leek ons wel lekker een dagje rustiger aan te doen. En ook Sterre moet de rugdrager wel leuk blijven vinden, dus wilden we haar wat meer speeltijd geven. Eerste maar even naar het infocentrum. Bleek midden in de stad en als we die hulpvaardige Canadese mevrouw niet hadden ontmoet, hadden we nu nog in het verkeer vast gestaan. Wat een ellende. Na een uurtje of anderhalf aangekomen op ons woonwagenkamp van de dag ( de eigenaar hield van Duitse Schlagers) vlak langs de snelweg. Slaapt wat minder rustig.....

Carmen ging 's ochtends nog even een rondje hardlopen in " de Grote Wielen" van Calgary. Erg leuk om deze grote sjieke wijken van dichtbij te zien.

Toch besloten Calgary te gaan bekijken. Maar een uur of twee gezocht naar een betaalbare parkeerplaats, paar locals klemgezet (waarvoor een bedankbriefje achter de ruitenwisser bij terugkomst ;-), maar dan heb je ook wat! Eerst lekker in het zonnetje gezeten bij een speeltuin in een groot park. Sterre kon er heerlijk met enkele andere kindjes spelen. Daarna door de stad geslenterd, broodje van de Subway en toen de Calgary Tower ingegaan. 190 meter hoog en je overziet de hele stad. Je kunt zelfs de Rocky's zien liggen! Op die hoogte enkele mooie fotootjes gemaakt, waarvan we er eentje speciaal voor oma hebben bijgevoegd!

Vanuit Calgary zijn we met een tussenstop doorgereden naar Waterton lake NP, op de grens van Canada en de VS. Overigens hadden we even het idee dat onze Tomton ernstig de weg kwijt was, want hij zei midden in het centrum van Calgary dat we 152 km dezelfde weg moesten blijven volgen!! Bleek toch juist te zijn. Vreemd idee. Morgen gaan we een hike van 17 km maken, waar we de hele dag voor uittrekken. Zal een pittige worden aangezien we nog steeds worden verblijd met een graadje of 25! Lekker hoor.

Na morgen gaan we oversteken naar Amerika en eens kijken wat voor moois we daar te zien krijgen. Beginnen in Glacier NP, dat vastzit aan Waterton.

Houd ons ook vooral op de hoogte van de ontwikkelingen bij jullie. Een speciaal voor Gwen heel veel beterschap met je gebroken arm. Auw! Hopelijk tot snel maar weer, alhoewel de internet beschikbaarheid niet gigantisch is.

• 13 September 2013 - 22:57

Tam En Rich:

Onze "ontwikkelingen" ???
    Proberen tussen de herfst-buien door de kids droog naar en van school te krijgen, verder niet struikelen over alle dozen in de woonkamer (en er blijven er bijkomen, hahaha). Aftellen tot de verhuizing ...... En met veel plezier jullie verslagen lezen .... Ook "M"Anke kijkt er altijd naar uit ;-)
    Veel wandelplezier ..... En Carmen, niet gelijk dat verschrikkelijke tempo wat je mij altijd aandoet hè ?!!! Hahaha. Groetjes van ons -X-

• 14 September 2013 - 08:26

Sanne En Roy:

Wauw, wat n mooie verhalen en foto's weer! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, ben wel een beetje jaloers! Maar het is jullie gegund ;-)
    Hier gaat alles z'n gangetje!

Geniet er van daar en tot het volgende verhaal!!

• 14 September 2013 - 09:01

Wilma:

Wat een prachtige plaatjes, zo mooi dat het net nep lijkt, (zijn jullie wel echt daar of staan jullie ergens bij een fotograaf voor een mooie poster, zoiets), wat is het mooi daar!!! En wat leuk hoe Sterre bij die kindjes zit, das toch ook heel belangrijk, soortgenoten ontmoeten! Wij hadden vandaag een dagje Efteling gepland met ons gezin, maar het regent hier ontzettend en de vooruitzichten blijven slecht dus wordt het een andere activiteit, ja daar moeten wij het mee doen.
    We hebben vakantie gehad, week gewandeld in Limburg en week gefietst in Noord holland, heerlijk weer en daarna zijn we meteen in de herfst terecht gekomen terwijl ik het gevoel heb dat we daar net uit waren.
    Met ons Ingrid gaat het goed, is geopereerd, hersteld goed, en wordt over 2 weken bestraald, minimale bestraling(16x). Verder wil ze niet ziek zijn, werkt en sport weer. Willemijn is naar Boston geweest en New York in haar vakantie en deels voor haar onderzoek, Sjoerd heeft veel ondernomen deze vakantie en heeft er iets leuks aan overgehouden ;). En verder werken we weer en hangt er van alles onbestemds boven ons hoofd ivm bezuinigingen maar daar maak ik me geen zorgen over, er zal het e.e.a. veranderen binnen ons werk maar ik geloof niet dat ze ons ontslaan want dan moeten al die managers konten gaan wassen. Geniet vooral nog van jullie verdere reis, tot gauw weer,
    x

• 14 September 2013 - 09:23

Rob & Nancy:

Hey broer, schoonzus en kaboutertje...

Wat een prachtige reis weer zeg! We lezen jullie verslagen weer trouw en genieten (met enige jaloezie) van jullie geweldige foto's. Nancy wist nog niet zeker wie er nou geluk had bij die kabelbaan... Degene die wel, of die juist niet mocht...

• 14 September 2013 - 09:37

Rob-nancy.luijten@tele2.nl:

Vervolg.... (Een stuk van onze reactie werd hiervoor niet geplaatst !?)

.... Wel slim trouwens dat je die kabelbaan niet op vrijdag de 13e hebt gedaan, maar die dag veilig in de speeltuin bent gaan zitten. Zijn de ongelukken evt ook in verhouding, zeg maar.
    Nou, vandaag dus op naar Amerika. Kunnen wij tenminste ook een beetje over mee praten....

En hier..?! Tsja ons nieuw dak ligt er op. Nieuwe goten ook, dus we zitten weer helemaal droog nu het is gaan plenzen in Nederland. Onze mooie voorgenomen reis naar Costa Rica ligt nu op het dak, zeg maar. Ach gaan we gewoon opnieuw sparen voor onze 25jr bruilofsreis...

Geniet ervan en van elkaar en blijf de mooie verhalen en foto's sturen.

Groetjes Rob en Nancy

• 14 September 2013 - 19:00

Wendy En De Rest:

hey Luijtjes,

Wat een mooie foto's..Heerlijk.. Sterre geniet ook volop zo te zien..
    Ben benieuwd hoe jullie Amerika gaan vinden..
    Hier verder alles z"n gangetje.. we wonen een maandje op de camping en dat bevalt prima..
    Verder dadelijk mijn eerste nachtdienst sinds 2 jaar dus dat zal morgen vroeg wel pijn gaan doen..

Geniet van Amerika en vergeet ook niet te shoppen.. Allstars voor Sterre zijn daar erg leuk!!
    En mocht je toch naar Las Vegas gaan.. Zet m voor mij maar op nummertje 4.. (bij winst graag delen!)

Dikke X

• 16 September 2013 - 21:42

Hans En Wil Van Der Leeuw:

Wat een beest van een bus , die Ice-Explorer. Heel even vergeleek ik hem met onze auto, maar dat was maar even. Wel stoer, Dion, jij op die foto! Zeg Carmen, heb jij écht nog puf om te trimmen? Wat is in Godsnaam jouw geheim? Wat eet jij als specialiteit?
    En dan "slenteren in Calgary"...,ja, Carmen, leuk leventje nietwaar?
    Ben er intussen wel achter dat Dion het zware werk doet, maar ja´...hij heeft ook 2x zoveel spierkracht.
    Nou, vanuit een regenachtig Den Bosch met een lekker temperatuurtje van 13 graden: wij denken aan jullie!!!!