De wereld is mooi! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Dion, Carmen en Sterre - WaarBenJij.nu De wereld is mooi! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Dion, Carmen en Sterre - WaarBenJij.nu

De wereld is mooi!

Blijf op de hoogte en volg Dion, Carmen en Sterre

08 September 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Hey lezers,

Tja, dat de wereld erg mooi kan zijn hebben we de laatste dagen ontdekt. Wat hebben wij mooie dingen gezien en meegemaakt. Nadat we uit Whistler waren vertrokken zijn we een flink end doorgereden en uitgekomen in Wells Gray Provincial Park. Daar hebben we weliswaar niet zo'n mooi weer gehad, maar wel enkele hele mooie watervallen gezien. En niet van die kleintjes, dus! Bij eentje (the Moul Falls) kon je tot aan de voet van de waterval lopen. Dat was erg spectulair om te zien. Wat een geweld kan water dan veroorzaken als het van hoog naar beneden valt!

Zoals jullie al hebben gelezen is de kans dat je tegen een beer aanloopt redelijk realistisch en dus hebben wij ook een spuitbus berenspray bij ons. Veilig opgeborgen achterin de rugdrager van Sterre, want je weet maar nooit. De rugzak ligt normaal gesproken onderin de camper, maar omdat we van wandeling naar wandeling reden hadden we hem deze keer in de wagen staan. Op een gegeven moment viel de rugdrager om. Kan gebeuren......maar toen Sterre begon te hoesten, Carmen mee ging doen en ook Dion de kriebels kreeg bleek dat de spray open was gegaan. Stoppen dus! Meteen eruit en ventileren als een gek. Wat een troep. Maar we zijn er heelhuids vanaf gekomen en de spray ligt weer veilig onderin.

Nadat we Wells Gray haddne verlaten gingen we op pad richting Jasper NP, een van onze hoofddoelen. Omdat we heel graag beren wilden zien, namen we op advies van medereizigers een riviercruise waarbij je beren gingen spotten. Een heerlijke tocht op een jetboot door prachtige natuur. En deze keer hadden we geluk. Langs de oever zagen we twee zwarte beren rustig rondscharrelen en wat eten. Helemaal niet afgeleid door ons. Ook Sterre vond ze prachtig, al dacht ze wel dat het paardjes waren!! Wat geweldig om deze dieren in hun natuurlijjke omgeving te zien. Nu nog Grizzly's !!

In Mount Robson Provincial Park hebben we op een van de mooitse plekjes tot nu toe lekker aan de waterkant ons broodje gegeten. Ik kan proberen het te beschrijven, maar kijk maar naar de foto's! Zo'n helder blauw, weerspiegelend, ijskoud bergmeer met de bergen op de achtergrond. Super!

Nu zijn we in Jasper NP. Prachtig mooi, maar duidelijk een stuk toeristischer. Da's wel een betje jammer. Maar we hebben inmiddels wel weer wat wild gespot, zoals een Kudu en een eland. Er moeten er heel duizenden zijn, maar voorlopig zijn we blij met de paar die we gezien hebben! Vanmorgen hebben we weer een mooie wandeltocht van een paar kilometer gemaakt. De afstanden van voorheen zitten er nog niet in, met steeds gewicht van zo'n 14 kilo achterop.....haha! Dus kiezen we onze momenten en genieten we met volle teugen van al het moois. Gelukkig vindt Sterre het nog steeds wel leuk in rugdrager, alhoewel ze zelf steeds meer wil lopen. Maar zo hoort het ook!

We gaan nu over de Icefield Highway verder door Jasper op weg naar Banff NP. Wanneer we weer de gelegenheid hebben te internetten en foto's te plaatsen is altijd maar de vraag. Maar wacht vooral in spanning af, het is ongetwijfeld weer de moeite waard! De groeten.......

• 09 September 2013 - 08:41

Linda:

Wat een mooie foto's zeg! Ook al zal het in het echt nog mooier zijn voor ons geeft het wel een goed beeld van hoe mooi het daar is. Geniet van jullie verdere tocht. groetjes Linda

• 09 September 2013 - 09:05

Wilma:

Zo bi, ba, boe ba, beestig mooi!!!
    heel leuk om dit met zijn drietjes te doen, die Sterre vindt het maar normaal, haha,
    die krijg je nooit meer in een "roompot zwembad".
    goeie reis verder, veel plezier!

• 09 September 2013 - 20:42

Noortje:

Wat een heerlijke reis. Geniet idd ook van de kleine dingen onderweg!

• 10 September 2013 - 18:36

M En L.:

Hallo alle drie.Wat is het daar mooi en rustig en wat fijn dat Sterre het zo goed doet we hadden het ook niet anders verwacht.Groetjes en xxxx

• 10 September 2013 - 21:19

Silke:

Waha lees net op faceboek dat vrienden van ons ook tripje naar Jasper NP doen. Met t vriendinnetje van Borus, hun hond. Zij zijn net herenigd in Canada waar ze gaan wonen! Have fun xx Bas is net geopereerd en dt is goed gegaan. Nu weer heel rustig an revalideren. Nogmaals xx

• 11 September 2013 - 19:26

Opa Gerrit:

Hoi Dion, Carmen en Sterre,
    wat leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Dat moet wel bij onze Wim want die tablet van mij is veel te traag. Fijn dat Sterre het zo goed doet. Wel opletten met die berenspray hoor.
    Ik wens jullie nog een prettige vakantie en mooi weer.
    Onze Mark heeft trouwens nog een mooi randje om het graf van ons moeder gemaakt.

Tot het volgende bericht.
    Groeten van opa en een dikke knuffel en een handkus voor Sterre.
    Ook de groeten van Wim, Anja en de kids.

• 12 September 2013 - 08:34

Ton En Lia:

Dag Dion Carmen en Sterre. Wat geweldig dat jullie de beren gespot hebben in Bl River. Inmiddels hebben wij onze trip naar Alaska erop zitten en hebben we onderweg nog 8 orcca's div. soorten walvissen en veel dolfijntjes gezien en vrachten stervende zalmen die zich wezenloos zwommen om de eitjes in de rivier te leggen, daar waar ze zelf geboren zijn.Veel plezier nog in de Rocky's en fijne reis verder. We zullen jullie blijvn volgen. Onze trip zit er bijna op, ng 1,5 dag in Vancouver nu, waar het oveigens heerlijk weer is. Groet en goeie reis verder. ton n lia

• 12 September 2013 - 22:15

Marieke:

Wat een mooie verhalen weer. En zo te zien lijkt de kleine Sterre echt op haar papa en mama: een echte reislustige dame! Super gave foto's ook! En Dion je mist ons vast ook wel een beetje... Toch? Veel plezier nog!

• 12 September 2013 - 22:49

Tamara:

Hallo,

Even een update van het thuisfront;
    Gwen is vanmiddag uit het klimrek gesprongen bij Stef. Ze heeft haar arm gebroken op twee plaatsen. Spaakbeen en ellepijp. Ze had heel veel pijn. In het ziekenhuis heeft ze het super goed gedaan.
    Ze zit nu in het gips en volgende week moet ze terug voor de eerste controle.

Groeten
    Tamara

• 13 September 2013 - 14:34

M.F.:

Hallo daar ver weg ik probeer het nu zo maar .....Carmen mail je mij even dan kan ik ook verder andere mensen terugbellen.Als je geheugen nog in goede staat is weet je waar het over gaat.Groetjes uit ons durpke en heel veel xxx voor de kleine meid.

• 14 September 2013 - 21:22

Hans En Wil:

Hoi Globetrotters,

ik vraag mij af wie "die zware 14 kilogrammen steeds " op zijn/haar "bult" neemt als het bergopwaarts gaat. Als ik uitga van de gezichtsuitdrukking van Sterre, gezeten op " zachte ondergrond"(!!!) in de natuurzetel,dan voert zij de regie.
    Door onze nieuwe monitor lijkt het alsof sommige foto's nóg mooier worden vooral als die van dichtbij zijn genomen zoals die met die GROTE zonnebril. Toppie hoor.